Starši, ki bodo v prihodnjem šolskem letu želeli svojega otroka izobraževati na domu, najpozneje do 16. avgusta tekočega šolskega leta o tem pisno obvestijo šolo (obvestilo mora vsebovati ime in priimek otroka, kraj, kjer bo izobraževanje potekalo, in ime ter priimek osebe, ki bo otroka poučevala), v katero je otrok vpisan.
Med šolskim letom pravice do izobraževanja na domu ni možno uveljavljati.
Na podlagi od 88. do 92. člena Zakona o osnovni šoli
- ob začetku šolskega leta staršem predstavimo cilje, standarde znanja, merila ocenjevanja in pogoje za napredovanje v naslednji razred,
- starše sproti obveščamo o rokih in načinu izvedbe ocenjevanja znanja učenca ter izvede ocenjevanje znanja v rokih, ki so določeni s pravilnikom, ki ureja šolski koledar,
- omogočamo izposojo učbenikov iz učbeniškega sklada,
- omogočamo opravljanje teoretičnega in praktičnega dela kolesarskega izpita (posameznih vsebin, ki se nanašajo na pripravo za kolesarski izpit, šola ne zagotavlja),
- obvestimo starše o terminih pregledov učencev iz 13. člena Zakona o osnovni šoli,
- staršem omogočamo obisk govorilnih ur in roditeljskih sestankov,
- vodimo šolsko dokumentacijo (vpisni list, matični list, matična knjiga, dnevnik, redovalnica),
- omogočimo udeležbo na nacionalnem preverjanju znanja,
- obvestimo o dosežkih pri nacionalnem preverjanju znanja,
- izvedemo predmetne izpite (vmesna ocenjevanja znanja niso možna),
- omogočamo udeležbo na tekmovanjih (pripravo nanje pa zanj ne izvajamo),
- izdamo predpisana spričevala, obvestila in potrdila.
Učencem ne posredujemo učnih gradiv, ki jih pripravljajo učitelji (preizkusi znanja, učni listi, dostop do gradiv v e-učilnicah ipd.).
Šola plavalnega tečaja za učence, ki se izobražujejo na domu, ne zagotavlja.
Starši lahko med šolskim letom prekinejo izobraževanje na domu. Vključitev učenca v izobraževanje v osnovni šoli je mogoča do začetka rokov za ocenjevanje znanja za učence, ki se izobražujejo na domu, določenih v pravilniku, ki ureja šolski koledar za osnovne šole. O prekinitvi izobraževanja na domu so starši dolžni pisno obvestiti osnovno šolo.
V primeru prekinitve izobraževanja na domu in posledično vključitve učenca v izobraževanje v šoli moramo opozoriti, da z vključitvijo v redni režim
izobraževanja od vključitve dalje veljajo enaka pravila kot za ostale učence (glede prisotnosti pri pouku, preverjanja in ocenjevanja znanja ter napredovanja).
Občasno obiskovanje pouka, tj. po želji učencev oz. staršev, ni mogoče.