Oktober: mesec duševnega zdravja
10. oktober je svetovni dan duševnega zdravja. V OŠ Horjul se zavedamo pomembnosti pomoči, če/ko pride do stisk, delamo na preventivi in osveščamo učence.
V tem mesecu se bomo še posebej posvetili tej tematiki. Pogledali bomo nekaj prispevkov na to temo, razvili pogovor, povzeli definicijo (prilagojeno) duševnega zdravja, se pogovarjali o aktivnostih za izboljšanje duševnega zdravja ter se dogovorili o načinih izražanje stiske – kako povedati, ko ti je hudo.
Prav je, da se učenci zavedajo, da lahko poiščejo pomoč tudi v šoli in da tudi sami lahko pomagajo nekomu v stiski.
Kako si lahko pomagam, kdo mi lahko pomaga v šoli?
- O svoji stiski povem prijatelju, prijateljici.
- Pogovarjam se, le s pogovorom se težave rešijo.
- Vem, da s težavami nisem sam.
- Vem, da je vsak od nas kdaj v stiski.
- Ne skrivam, da mi je hudo.
- Pristopim do razrednika, nekoga od učiteljev ali svetovalne delavke.
- Vedno je nekje nekdo, ki me razume in mi bo z veseljem pomagal.
- Pravi prijatelji obstajajo.
Kako lahko pomagam prijatelju v stiski?
- Prijatelju prisluhnem, mu posvetim čas.
- Spodbujam ga, da mi pove, kako se počuti in kaj ga bremeni.
- Sprejmem njegova čustva, mu dovolim, da je ob meni žalosten, zaskrbljen, prestrašen.
- Prijatelja spodbujam, da išče rešitve za svoje težave.
- Spodbujam ga, da poišče zdrave in sproščujoče dejavnosti.
- Prijatelju povem, da mu stojim ob strani.
- Spodbudim ga, da poišče več pomoči, če so težave velike ali jih ne more sam rešiti.
Krepimo učence. Želimo, da se zavedajo, da je vsak v nečem dober, da je vsak problem rešljiv, da se pogovarjajo, ko pride do težave. Prav je, da se ima vsak posameznik rad in da je ponosen nase.
Tanja Bergant